Artykuły

Magnezem w stres!

Współczesny tryb życia wymusza na nas ciągły pośpiech i potęguje codzienny stres.

Krótki sen i związane z tym poranne zmęczenie, które usiłujemy zwalczyć kilkoma kawami szybko wypitymi w ciągu dnia, nie sprzyjają dobrej fizycznej i psychicznej kondycji. Fastfood’y zamiast wartościowych obiadów i źle dobrana dieta odchudzająca, mająca pomóc w zgubieniu dodatkowych kilogramów na wiosnę, szybkie tempo i moda na bycie wysportowanym to nieodłączne elementy naszego życia. To jest cena, którą płacimy za cywilizację

Wielu z nas przyzwyczaiło się już do powracających bólów głowy, uporczywych bólów mięśni, znużenia i apatii, stany te traktujemy jako nieodłączny element naszego codziennego życia, za złe samopoczucie obwiniamy cywilizację. Nie analizujemy problemu, nasze dolegliwości traktujemy bez głębszej refleksji. Oswajamy się z nimi doprowadzając nasze samopoczucie do granicy tolerancji. W ostateczności sięgamy po środki wspomagające naszą koncentrację, nasze życie. Ten powszechnie występujący brak refleksji czasem pomija bardzo proste rozwiązania, których zastosowanie w szybkim czasie mogłoby skutecznie zrewitalizować nasze ciało i usprawnić nasze działania.

W czym tkwi tajemnica? W magnezie.

Składniki mineralne stanowią niezastąpiony materiał budulcowy naszych tkanek, wchodzą w skład niektórych enzymów ustrojowych, regulują procesy przemiany materii, odpowiadają za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi, równowagi kwasowo-zasadowej, regulują gospodarkę wodną, kontrolują procesy trawienia – jednym słowem utrzymują organiczną równowagę.

Jednym z najważniejszych mikroelementów ludzkiego ciała jest magnez. To on aktywuje 300 z 500 zachodzących w ludzkim ciele reakcji enzymatycznych. Większość z nas go zażywa doraźnie by wyciszyć emocje, zredukować stres, zasnąć. Jego działanie jest jednak obszerniejsze, a sam pierwiastek powinien być obecny w naszej diecie codziennie. To on wchodzi w skład kości zębów i mięśni. Wpływa na przemiany węglowodanów, wapnia, fosforu, potasu i witaminy C, syntezę białek ustrojowych oraz na czynność układu nerwowego i mięśniowego.

Zapotrzebowanie na magnez dorosłego człowieka wynosi od 250 do 350 mg na dobę. Dawka ta może się zmieniać w zależności od wieku człowieka i jego aktywności. Jednak faktem jest, że w żadnym ludzkim organizmie nie może go zabraknąć.

Jak się objawia niedobór magnezu?

  • zwiększeniem pobudliwości nerwowo-mięśniowej,
  • osłabieniem i nieprawidłową pracą serca
  • nagłymi zawrotami głowy i jej bólami
  • skurczem łydek
  • odrętwieniem i mrowieniem w kończynach
  • wypadaniem włosów
  • łamliwością paznokci
  • próchnicą zębów
  • lękiem i rozdrażnieniem
  • trudnościami w koncentracji
  • zaburzeniami snu
  • mdłościami
  • biegunką
  • nerwicą
  • depresją
  • ciągłym zmęczeniem i brakiem energii

Jak zapewnić odpowiedni poziom magnezu w organizmie?
Dietą:

  •  jedząc rośliny strączkowe, grubo mielone produkty zbożowe, warzywa zielone, podroby, orzechy, morele, figi, banany oraz kakao;
  • pijąc wodę bogatą w naturalne składniki mineralne, taką jak Muszynianka.

 

Biuro zarządu

ul. Kościuszki 58, 33-380 Krynica Zdrój

Sekretariat

tel. 18 471 22 54
fax. 18 471 21 34
e-mail: biuro@muszynianka.pl

Prezes Zarządu

tel. 18 471 22 54

Wiceprezes Zarządu

tel. 18 477 71 24

Marketing

tel. 18 477 70 47

Sprzedaż

tel. 18 471 21 34

Księgowość

tel. 18 471 21 45

Kontakt dla mediów

Magdalena Zawadzka-Wojtaszek Design PR
tel. 606 632 181
mail: magda@designpr.pl

Adres zakładu

ul.Lipowa 5, 33-370 Muszyna

tel. 18 47 14 075
fax. 18 47 19 063
e-mail: zaklad@muszynianka.pl


Znajdziesz nas na:Muszynianka FacebookMuszynianka YoutubeMuszynianka Instagram

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.